Als eigenaar van een Shopify webshop begrijp je waarschijnlijk hoe belangrijk het is om gevonden te worden in zoekmachines. Een goede SEO-strategie is van belang om meer organisch verkeer naar je winkel te trekken en je online zichtbaarheid te vergroten. Daarom beschrijven we in deze blog de 10 beste SEO-tips die je kunnen helpen je Shopify-winkel te optimaliseren voor zoekmachines.
Zorg ervoor dat je producttitels en meta-omschrijvingen informatief en aantrekkelijk zijn. Gebruik relevante zoekwoorden die mensen waarschijnlijk zullen invoeren wanneer ze op zoek zijn naar producten zoals die van jou.
Snelle laadtijden zijn cruciaal voor zowel gebruikerservaring als SEO. Comprimeer afbeeldingen zonder verlies van kwaliteit en gebruik beschrijvende bestandsnamen en alt-teksten om zoekmachines te helpen begrijpen waar de afbeelding over gaat. Er zijn online verschillende gratis tools beschikbaar om afbeeldingen te comprimeren zonder verlies van kwaliteit.
Houd je URL's duidelijk en beschrijvend. Vermijd lange urls met cijfers en tekens. Een duidelijke URL zoals 'jouwwebshop.nl/product/trendy-rode-schoenen' is beter dan 'jouwwebshop.nl/p12345'.
Gebruik relevante zoekwoorden in je productomschrijvingen op een natuurlijke manier. Denk aan termen die je potentiële klanten zouden kunnen gebruiken tijdens het zoeken. Het is verstandig om een zoekwoorden onderzoek te laten uitvoeren door een gespecialiseerd bedrijf.
Een blog is niet alleen een geweldige manier om waardevolle content te delen met je klanten, maar het biedt ook kansen om extra zoekwoorden en interne koppelingen terug te laten komen in je webshop. Schrijf blogposts die relevant zijn voor je producten en je branche en plaats deze consistent.
Als je een fysieke winkel hebt of lokaal wilt targeten, optimaliseer dan je website voor lokale zoekopdrachten. Gebruik lokale zoekwoorden en voeg je bedrijfsadres toe aan de footer van je webshop.
Reviews kunnen zichtbaar zijn in de zoekresultaten en kunnen het vertrouwen van potentiële klanten vergroten. Moedig je klanten dus aan om reviews achter te laten.
Gezien de toename van mobiel winkelen, is het essentieel om je Shopify webshop te optimaliseren voor mobiele gebruikers. Dit heeft niet alleen invloed op de gebruikerservaring, maar ook op je positie in zoekresultaten.
Structureer je inhoud met behulp van heading tags (H1, H2, H3, enz.). Dit helpt zoekmachines te begrijpen welke delen van je inhoud het belangrijkst zijn. Schakel hier een Shopify ontwikkelaar en expert voor in voor het beste resultaat.
Een sitemap is een overzicht van alle pagina's op je website. Het helpt zoekmachines je site effectiever te vinden. Dien je sitemap in bij Google Search Console om de prestaties van je website te volgen en te verbeteren. Een Shopify ontwikkelaar kan je hierbij helpen.
Wil je jouw webshop beter vindbaar maken? Neem dan eens contact op voor een vrijblijvende kennismaking; we voorzien u graag van advies en hebben alle benodigde expertise in huis om uw webshop naar een hoger niveau te tillen; van Advies en ondersteuning, Shopify ontwikkelaars tot Shopify marketing experts.
Maatwerk webshops, websites en applicaties gecombineerd met slimme online marketing om jouw bedrijf online te laten groeien!
Reviews
5/5
Mail: info@onlineorigins.nl
KVK: 89825624
BTW: NL865123639B01
Bruistensingel 500, 5232 AH 's-Hertogenbosch
© 2024 Online Origins